6 Kasım 2008 Perşembe

“YORUM FARKI”
SÖZ USTALIĞI VE BİLİNÇ
Emre Kongar ve Mehmet Barlas’ın NTV Televizyonunda yaptıkları “Yorum Farkı” programını dikkatle izleyenlerdenim.
Ünlü bir sosyolog ve bilim adamı olan Emre Kongar’ı ve şöhretini köşe yazarlığına borçlu, hukuk mezunu Mehmet Barlas’ın konuları tartışırken sergiledikleri ustalığa hayranım.
Onlara imreniyorum.
Milyonları ekranlara kilitleyen, bu bilgi varsılı söz ustalarının “bilgi yarışması”na dönüşen programlarda birbirlerine karşı takındıkları “incinsen de incitme” tavrını gözlerken hep düşünmüşümdür.
Keşke, bir gün de “bilinç” konusunu tartışsalar.
Çevre, tasarruf, trafik ve vergi bilincini konuşsalar…
Bu alanlarda sürüp giden yolsuzlukları; Nedenleri, sebep-sonuç ve olumsuz etkileriyle ilgili düşüncelerini ortaya koysalar…
Örneğin, her gün onlarca can alan, maddi kayıplara yol açan trafik kazalarında “insan kusuru”nu en aza çekecek “trafik terörü”ne son verecek, “trafik bilinci “ ile ilgili görüşlerini dile getirseler…
Neden keşke diyorum?
Çok basit.

Çevre, tüketim, trafik, sağlık, vergi, rüşvet, iş ahlakı, milli servet ve her şeyi devletten bekleme gibi alanlarda yaklaşık 20 yıldır devam eden “okul dışı eğitim” çalışmalarında yeni bir bilinç anlayışı geliştirdiğimizi düşünüyor ve yaşanmakta olan sorunların/yolsuzlukların tümünün “bilinç yoksulu” bir toplum oluşumuzdan kaynaklandığını savunuyorum.
Çünkü kendimi, bir Bilinçolog olarak tanımlıyorum da ondan.
Keşke…Nerde o günler…
Diyojen
Bilinç Üniversitesi Rektörü
Nam-ı diğer Galip BARAN

Hiç yorum yok: